2008

2008

Broeckelmann, Philipp und Andrea Groeppel-Klein (2008): Usage of Mobile Price Comparison Sites at the Point of Sale and Its Influence on Consumers’ Shopping Behaviour, in: International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 18 (2), 149–166.

 

Dieckmann, Anja, Andrea Groeppel-Klein, Oliver Hupp, Phillip Broeckelmann und Kathrin Walter (2008): Beyond Verbal Scales: Measurement of Emotions in Advertising Effectiveness Research, in: Yearbook of Marketing and Consumer Research, 6 (4), 72–99.

 

Königstorfer, Jörg (2008): Getting into the Heart of the Sport Consumer, in: Proceedings of the 6th German Congress for Sports Economics and Management, Cologne 2008.

 

Dieckmann, Anja, Andrea Gröppel-Klein, Oliver Hupp, Phillip Broeckelmann und Kathrin Walter (2008): Jenseits von verbalen Skalen: Emotionsmessung in der Werbewirkungsforschung, in: Jahrbuch der Absatz- und Verbrauchsforschung, 6 (4), 319–348.

 

Groeppel-Klein, Andrea und Benedikt Bartmann (2008): Anti-Clockwise or Clockwise? The Impact of Store Layout on the Process of Orientation in a Discount Store, in: European Advances in Consumer Research, Vol. 8, hrsg. von Stefania Borghini, Mary Ann McGrath und Cele Otnes, Duluth, MN: Association for Consumer Research, 415–416.

 

Groeppel-Klein, Andrea, Philipp Broeckelmann und Norman Al-Rubai (2008): Right Here, Right Now: Are Location-aware Mobile Marketing Messages Able to Influence Consumers’ Buying Behaviour?, in: Marketing Landscapes: A Pause for Thought. Proceedings of the 37th European Marketing Academy Conference, hrsg. von Keith J. Perks und Paurav Shukla, Brighton, U.K., 2008.

 

Groeppel-Klein, Andrea und Claas Christian Germelmann (2008): Intercultural Interaction as a Prerequisite for the Success of International Universities. How to Make it Work, and for Whom it Works, in: Marketing Landscapes: A Pause for Thought. Proceedings of the 37th European Marketing Academy Conference, hrsg. von Keith J. Perks und Paurav Shukla, Brighton, U.K., 2008.

 

Groeppel-Klein, Andrea, Joerg Koenigstorfer und Marco Schmitt (2008): You'll Never Walk Alone. How Loyal are Soccer Fans to Their Clubs When They are Struggling Against Relegation?, in: Proceedings of the 16th European Association for Sport Management Conference, Bayreuth/Heidelberg, Germany, 2008.

 

Gröppel-Klein, Andrea und Benedikt Bartmann (2008): Mythen im Marketing. Richtige Ansprache der Kunden des dritten Lebensabschnitts, in: Kompendium der Schuhwirtschaft, Jahrbuch 2009, hrsg. von Anette Hämmerling, Frankfurt am Main: F.A.Z.-Institut, 148–155.

 

Gröppel-Klein, Andrea und Philipp Broeckelmann (2008): Einflüsse des Mobile Commerce auf das Entscheidungsverhalten, in: Erfolgsfaktoren des Mobile Marketing, hrsg. von Hans H. Bauer, Thorsten Dirks und Melchior D. Bryant, Berlin und Heidelberg: Springer, 33–49.

 

Gröppel-Klein, Andrea und Claas Christian Germelmann (2008): Internationales Marketing Teil 1, Grundlagen und Marktbearbeitungsstrategien, in: Das neue Lexikon der Betriebswirtschaftslehre, hrsg. von Siegfried Georg Häberle, München und Wien: Oldenbourg, 814–816.

 

Gröppel-Klein, Andrea und Claas Christian Germelmann (2008): Internationales Marketing Teil 2. Markteintrittstrategien, Wettbewerbsstrategien und Marktaustrittstrategien, in: Das neue Lexikon der Betriebswirtschaftslehre, hrsg. von Siegfried Georg Häberle, München und Wien: Oldenbourg, 817–819.

 

Gröppel-Klein, Andrea, Jörg Königstorfer und Ralf Terlutter (2008): Verhaltenswissenschaftliche Aspekte der Kundenbindung, in: Handbuch Kundenbindungsmanagement, hrsg. von Manfred Bruhn und Christian Homburg, 6. Aufl., Wiesbaden: Gabler, 41–76.

 

Koenigstorfer, Joerg, Andrea Groeppel-Klein und Thilo Kunkel (2008): Attractiveness of National and International Football Leagues: The Perspective of Fans of “Underdogs” and “Star Clubs", in: Proceedings of the 16th European Association for Sport Management Conference, Bayreuth/Heidelberg, Germany, 2008.

 

Koenigstorfer, Joerg, Andrea Groeppel-Klein und Stefan Pla (2008): A Qualitative Approach to the Acceptance of Technological Innovations, in: Marketing Landscapes: A Pause for Thought. Proceedings of the 37th European Marketing Academy Conference, hrsg. von Keith J. Perks und Paurav Shukla, Brighton, U.K., 2008.

 

Koenigstorfer, Joerg, Andrea Groeppel-Klein und Stefan Pla (2008): The Motivations Underlying the Use of Technological Innovations: New Insights from Projective Techniques, in: International Journal of Business Environment, 2 (2), 215–241.

 

Spilski, Anja und Andrea Groeppel-Klein (2008): The Persistence of Fictional Character Images beyond the Program and their Use in Celebrity Endorsement: Experimental Results from a Media Context Perspective, in: Advances in Consumer Research, Vol. 35, hrsg. von Angela Y. Lee und Dilip Soman, Duluth, MN: Association for Consumer Research, 868–870.

 

Spilski, Anja und Andrea Groeppel-Klein (2008): When Celebrity Endorsers Act in their Fictional Stage Characters: The Impact of Congruent and Non-Congruent Media Contexts on Advertising Effects, in: European Advances in Consumer Research, Vol. 8, hrsg. von Stefania Borghini, Mary Ann McGrath und Cele Otnes, Duluth, MN: Association for Consumer Research, 115–117.